שיווק באינטרנט - שיווק וירטואלי

 

איך הפך שיווק באינטרנט למונח כל כך שגור בעולם הפרסום? מדוע מנהלי שיווק לא מוכנים אפילו לשקול פעילות ללא שיווק באינטרנט? והאם יש עתיד למגמה של שיווק באינטרנט עוד שזה עוד טרנד חולף? כל זאת ועוד במאמר הבא הסוקר את התפשטות תופעת שיווק באינטרנט:

 

שיווק באינטרנט - הפוטנציאל הגדול ההבטחה שהתקיימה:

כאשר נפוצה השמועה כי פרסום באינטרנט היא המגמה החדשה, כמובן קפצו הסקפטיקנים המלומדים ואמרו שזו סתם מגמה חולפת וסתם "בועה" אשר תתנפץ לנו בפרצוף. אלו כמובן לא דיברו באופן פרטני על שיווק באינטרנט אלאעל ענף האינטרנט בכלל ועלתפקידו בעשור הנוכחי. אבל כפי שכולנו ראינו, מה שהתפוצץ בפרצוף היא הטענה שהאינטרנט הוא לא כזו מגמה מבטיחה... האינטרנט שינה את פני החברה, הן החברה הישראלית והן חברות מערביות אחרות בכל קצוות העולם, האינטרנט קיבר בין מדינות, תרבויות וקהילות, האינטרנט יצר תרבות גלישה ותרבות צריכה ברשת אשר פותחים הזדמנויות עסקיות עבור כל עסק מסחרי ולכן שיווק באינטרנט הוא עדיין השחקן החזק ביותר כיום של עולם הפרסום. שיווק באינטרנט הוכיח את עצמו חזור והוכח ככלי שיווקי אפקטיבי, בעל עלויות נמוכות ותוצאות אפקטיביות מידיות. אין כיום מתחרים לערוץ של שיווק באינטרנט משום בחינה ואופן וכל מנהל שיווק אשר נכנס לתפקיד חדש במקום עבודה או אפילו בשלב הראיון, הנושא הראשון עליו הוא מתבקש לשוחח או יותר נכון בו הוא מתבקש להפגין ידע וחוזקות הוא כמובן - שיווק באינטרנט.


שיווק באינטרנט - מי שלא שם לא קיים:

שיווק באינטרנט הוא כבר לא אופציונאלי וכל חברה אשר רוצה למקסם את הרווחים שלה ולהגיע לתודעת הציבור יודעת שעליה לפעול בערוץ של שיווק באינטרנט. אין ברירה. שיווק באינטרנט הוא הדרך היעילה ביותר להגיע לקהל רחב ואולי אף עצום של לקוחות פוטנציאליים בארץ ובעולם. כל מי שגולש באינטרנט הו אלקוח פוטנציאלי עבור המשווקים. האפשרויות של שיווק באינטרנט הן עצומות ביחס למדיות המתחרות (רדיו אזורי, מגזינים מקצועיים הפונים לקהלי יעד ספציפיים, שלטי חוצות באזורים גיאוגרפיים מוגבלים ועוד). אינטרנט זה כלי או פלטפורמה אשר מחברת בין כל קצוות החברה המערבית. שיווק באינטרנט הוא שיווק מתקדם, אפקטיבי וגלובאלי! אין לו מתחים בתחום.


שיווק באינטרנט - מה צופן לו העתיד?

אמנם איש אינו יכול לחזות את העתיד באופן מדוייק או אפילו להתיימר לחזות מגמות עתידיות אך על פי הנתונים שיש כיום בידי מובילי ענפי התקשורת, עולם הפרסום וקהילת אנשי השיווק בפרט, אין באופן שום פלטפורמה אשר עתידה להחליף את האינטרנט. נהפוך הוא, רשת האינטרנט הופכת יותר ויותר נגישה ליותרויותר ציבורים ברחבי העולם, בעיקר אזורים פריפריאליים,יותר ויותר אתרים מקומיים ובינלאומיים מצטרפים לרשת האינטרנטית מידי יום ואפילו על בסיס שעתי. ההענות רק גוברת, הצריכה הפרטית והמקצועית של האינטרנט נמצאת רק בסימני עלייה אז נכון שלא ניתן לחזות את העתיד אבל ממש בלתי ניתן לתאר מצב בו פני הדברים ישתנו.