כתיבה שיווקית - עשה זאת בעצמך

 

יש לך עסק פרטי מסחרי, אתה מעניק שירות מיוחד (מסאג' תאילנדי, נמורולוגיה ועוד), רוצה לקדם תנועה חברתית או רעיון פוליטי? הדרך הטובה ביותר להתחיל להפיץ את הרעיונות שלך היא כאמור כתיבה שיווקית.

 

מה זה כתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית היא העברת מסרים המשכנעים את הלקוחות ו/או הלקוחות הפוטנציאליים להצטרף כמנוי לחברה, להצטרף לארגון, לרכוש שירותים או לרכוש מוצרים של חברה מסויימת. כתיבה שיווקית היא בעצם מכירת רעיון והפצת מידע אשר מניע לקוחות לפעולה בצורת הסוואה או באופן ישיר כאשר הדגש הוא על יצירת עניין, חיבור, ריגוש והנעת הקורא לפעולה. בעוד בשלט חוצות על גשר איילון אפשר לתלות שלט סטאטי המציג בחורה מחזיקה את המוצר ומחייכת, כתיבה שיווקית מאפשרת לחברה שמפרסמת את המוצר להסביר עליו. כתיבה שיווקית לוקחת כל מוצר, שירות או רעיון וכותבת עליו בצורה אסתטית, מעניינת, מקצועית לעיתים קרובות וזאת בכדי להעלות את רמת העניין ורמת האמינות של הטקסט המכירתי המוגש ללקוח.


מי יכול לעסוק בתחום של כתיבה שיווקית?  

כתיבה שיווקית כפרנסה ו/או לחילופין כמקצוע במשרה מלאה, עבור חברות המעניקות שירותי פירסום ובין היתר כתיבה שיווקית וכן עבור חברות פרטיות המבקשות להגדיל את מחזורי המכירות של החברה באמצעות כתיבה שיווקית - אלו כמובן מקצועות השמורים למיטב אנשי התחום. כתיבה שיווקית היא תחום עיסוק שדורש למידה, תרגול, הבנה עסקית של המוצר או של החברות בכללן וכו'. אבל, כאשר מדובר על מנהל שיווק ומכירות של מוצר או על בעלים של עסק פרטי, לפעמים הוא יכוללעשות לעצמו עבודה טובה יותר מכל חברה חיצונית מקצועית אחרת. אמנם אין לו הרבה ניסיון של כתיבה שיווקית אבל יש לו הרבה מאוד הבנה לגבי אופי החברה והיתרונות של המוצר או השירות אשר מובטחים ללקוחות וכן הוא מכיר היטב את קהל היעד, את סגנון הדיבור שלו, את תחומי העניין שלו,יש לו את הטרמינולוגיה (השפה המקצועית של התחום) וכמובן - יש לו את כל המוטיבציה הנחוצה למי שעומד לעבוד על פרוייקט של כתיבה שיווקית.


מדוע כל כך מומלץ ואף רווחי לשלב כתיבה שיווקית בערוץ הפירסום השוטף?

כתיבה שיווקית לא נועדה להחליף את ערוצי הפירסום והשיווק המסורתיים אלא לתגבר אותם. כתיבה שיווקית איננה מעבירה את המסר העוצמתי העובר באמצעות רדיו, טלויזיה, עיתונות יומית ו/או שלטי חוצות. כתיבה שיווקית גם לא מעבירה מסר במיידיות בה מועבר מסר באמצעות באנר קטן המושך את העיין בתחתית עמוד האינטרנט. כתיבה שיווקית נועדה ליצור הזדהות ועניין תוך תהליך קריאה של לקוח. הדגש כאן הוא על ההסבר הנרחב, המקנה לקורא תחושה שהוא מבין את המוצר ויתרונותיו מבלי להרגיש שהיה "קורבן" של עוד מניפולציה פירסומית. כתיבה שיווקית עובדת בעיקר כאשר מדובר על החדרת מוצר, החדרת מותג או החדרת שיטה חדשהלארץ, כאשר הקהל איננו מתמצא ואף אינו מכיר כלל את הקונספט ולכן הוא מסוגל או אף רואה לנכון מחובתו - לקרוא כמה שיותר מידע ולהבין לעומק את ההצעה.